Методичні рекомендації
щодо організації роботи
на уроці з курсу «Сходинки до інформатики» в 2 класі
1. Безпечне проведення навчальних занять у
кабінеті інформатики
1.1.
Проведення інструктажів з питань безпеки життєдіяльності
Навчання з
питань безпеки життєдіяльності в умовах роботи в КІІКТ навчальних закладів
проводиться за допомогою інструктажів відповідно до Положення про порядок
проведення навчання з питань охорони праці, яким визначається порядок
проведення, тематика та організація проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності
учнів.
Інструктажі
з безпеки життєдіяльності з учнями проводить завідувач КІІКТ (учитель
інформатики).
Перед
початком роботи учнів у КІІКТ завідувач кабінету проводить первинний
інструктаж з безпеки життєдіяльності, який знайомить їх з правилами поведінки
в кабінеті. Запис про проведення первинного інструктажу робиться в спеціальному
журналу реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності, який
зберігається в кабінеті.
Первинний
інструктаж перед кожним практичним заняттям у КІІКТ проводиться учителем
інформатики за інструкціями з безпеки під час навчання відповідно до
виконуваних робіт і реєструється в класному журналі на сторінці предмета у розділі про
зміст уроку: «Інструктаж з БЖД». Учні, які інструктуються, не розписуються про
такий інструктаж.
При
порушенні учнями правил, норм, вимог нормативно-правових
актів з питань безпеки життєдіяльності, що можуть призвести або призвели до
травмування, аварії, пожежі та інших надзвичайних ситуацій, проводиться позаплановий
інструктаж з безпеки життєдіяльності. Позаплановий інструктаж
також проводиться на робочому місці при введенні в дію нових нормативно-правових
актів з питань безпеки життєдіяльності, зміні умов виконання навчальних
завдань, у разі скоєння нещасних випадків тощо.
Запис про
проведення позапланового інструктажу з безпеки життєдіяльності
здійснюється в спеціальному журналі реєстрації інструктажів.
Цільовий
інструктаж з безпеки життєдіяльності з учнями проводиться у разі організації позанавчальних,
позашкільних заходів (олімпіад, турнірів з предмета тощо), при
ліквідації аварії, надзвичайної ситуації тощо.
Реєстрація
проведення цільового інструктажу з безпеки життєдіяльності здійснюється у
спеціальному журналі реєстрації інструктажів.
2. Структура уроку з курсу «Сходинки до
інформатики» в 2 класі
Структура уроку відрізняється від традиційних
уроків у
початковій школі.
Перша частина - теоретична. Проводиться у формі бесіди,
гри, обговорення ситуацій.
Друга частина - це
ознайомлення з новою комп'ютерною програмою, її демонстрація, робота учнів за
комп'ютерами.
Третя частина уроку - це
цікавинки, завдання з логічним навантаженням, для розвитку пам'яті,
кмітливості, ерудиції».
3. Особливість використання комп'ютерних
технологій і програм
Особливістю
використання комп'ютерних технологій і програм на уроках у початковій школі є
те, що за монітором дитина повинна перебувати не більше 15 хвилин.
Тому учитель на уроці роботу з комп'ютером повинен поєднувати з іншими формами
діяльності, які пов'язані з тематикою уроку . Вчитель повинен пам'ятати про обов'язкове
виконання релаксаційних вправ (рухливі ігри , гімнастика,
фізкультхвилинки).
Щоб усі учні
на уроці попрацювали за комп'ютером, потрібно працювати у формі черги.
Коли перша
група працює на комп'ютерах, друга виконує завдання з підручника
або з картки. У міру того, як перші будуть закінчувати, інші будуть займати
їхні місця. Така форма організації дозволяє виробляти в дітей швидкість
мислення, уміння швидко орієнтуватись у потоці інформації, що так необхідно у
сьогоднішньому житті.
Інформаційно-методичний лист
Відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти у 2013/2014 навчальному році другокласники розпочинають вивчати новий навчальний предмет «Сходинки до інформатики».
Методичні рекомендації
Під час вивчення теми «Основні складові комп’ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером» у 2-му класі незамінними можуть бути тренажери миші та клавіатурний тренажер.
Методичні рекомендації
щодо організації роботи
на уроці з курсу «Сходинки до інформатики» в 2 класі
1. Безпечне проведення навчальних занять у
кабінеті інформатики
1.1.
Проведення інструктажів з питань безпеки життєдіяльності
Навчання з
питань безпеки життєдіяльності в умовах роботи в КІІКТ навчальних закладів
проводиться за допомогою інструктажів відповідно до Положення про порядок
проведення навчання з питань охорони праці, яким визначається порядок
проведення, тематика та організація проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності
учнів.
Інструктажі
з безпеки життєдіяльності з учнями проводить завідувач КІІКТ (учитель
інформатики).
Перед
початком роботи учнів у КІІКТ завідувач кабінету проводить первинний
інструктаж з безпеки життєдіяльності, який знайомить їх з правилами поведінки
в кабінеті. Запис про проведення первинного інструктажу робиться в спеціальному
журналу реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності, який
зберігається в кабінеті.
Первинний
інструктаж перед кожним практичним заняттям у КІІКТ проводиться учителем
інформатики за інструкціями з безпеки під час навчання відповідно до
виконуваних робіт і реєструється в класному журналі на сторінці предмета у розділі про
зміст уроку: «Інструктаж з БЖД». Учні, які інструктуються, не розписуються про
такий інструктаж.
При
порушенні учнями правил, норм, вимог нормативно-правових
актів з питань безпеки життєдіяльності, що можуть призвести або призвели до
травмування, аварії, пожежі та інших надзвичайних ситуацій, проводиться позаплановий
інструктаж з безпеки життєдіяльності. Позаплановий інструктаж
також проводиться на робочому місці при введенні в дію нових нормативно-правових
актів з питань безпеки життєдіяльності, зміні умов виконання навчальних
завдань, у разі скоєння нещасних випадків тощо.
Запис про
проведення позапланового інструктажу з безпеки життєдіяльності
здійснюється в спеціальному журналі реєстрації інструктажів.
Цільовий
інструктаж з безпеки життєдіяльності з учнями проводиться у разі організації позанавчальних,
позашкільних заходів (олімпіад, турнірів з предмета тощо), при
ліквідації аварії, надзвичайної ситуації тощо.
Реєстрація
проведення цільового інструктажу з безпеки життєдіяльності здійснюється у
спеціальному журналі реєстрації інструктажів.
2. Структура уроку з курсу «Сходинки до
інформатики» в 2 класі
Структура уроку відрізняється від традиційних
уроків у
початковій школі.
Перша частина - теоретична. Проводиться у формі бесіди,
гри, обговорення ситуацій.
Друга частина - це
ознайомлення з новою комп'ютерною програмою, її демонстрація, робота учнів за
комп'ютерами.
Третя частина уроку - це
цікавинки, завдання з логічним навантаженням, для розвитку пам'яті,
кмітливості, ерудиції».
3. Особливість використання комп'ютерних
технологій і програм
Особливістю
використання комп'ютерних технологій і програм на уроках у початковій школі є
те, що за монітором дитина повинна перебувати не більше 15 хвилин.
Тому учитель на уроці роботу з комп'ютером повинен поєднувати з іншими формами
діяльності, які пов'язані з тематикою уроку . Вчитель повинен пам'ятати про обов'язкове
виконання релаксаційних вправ (рухливі ігри , гімнастика,
фізкультхвилинки).
Щоб усі учні
на уроці попрацювали за комп'ютером, потрібно працювати у формі черги.
Коли перша
група працює на комп'ютерах, друга виконує завдання з підручника
або з картки. У міру того, як перші будуть закінчувати, інші будуть займати
їхні місця. Така форма організації дозволяє виробляти в дітей швидкість
мислення, уміння швидко орієнтуватись у потоці інформації, що так необхідно у
сьогоднішньому житті.
Інформаційно-методичний листВідповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти у 2013/2014 навчальному році другокласники розпочинають вивчати новий навчальний предмет «Сходинки до інформатики».
Методичні рекомендації
Немає коментарів:
Дописати коментар