Методичні рекомендації

Методичні рекомендації

щодо організації роботи на уроці з курсу «Сходинки до інформатики» в 2 класі

1. Безпечне проведення навчальних занять у кабінеті інформатики
1.1. Проведення інструктажів з питань безпеки життєдіяльності

Навчання з питань безпеки життєдіяльності в умовах роботи в КІІКТ навчальних закладів проводиться за допомогою інструктажів відповідно до Положення про порядок проведення навчання з питань охорони праці, яким визначається порядок проведення, тематика та організація проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів.
Інструктажі з безпеки життєдіяльності з учнями проводить завідувач КІІКТ (учитель інформатики).
Перед початком роботи учнів у КІІКТ завідувач кабінету проводить первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності, який знайомить їх з правилами поведінки в кабінеті. Запис про проведення первинного інструктажу робиться в спеціальному журналу реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності, який зберігається в кабінеті.
Первинний інструктаж перед кожним практичним заняттям у КІІКТ проводиться учителем інформатики за інструкціями з безпеки під час навчання відповідно до виконуваних робіт і реєструється в класному журналі на сторінці предмета у розділі про зміст уроку: «Інструктаж з БЖД». Учні, які інструктуються, не розписуються про такий інструктаж.
При порушенні учнями правил, норм, вимог нормативно-правових актів з питань безпеки життєдіяльності, що можуть призвести або призвели до травмування, аварії, пожежі та інших надзвичайних ситуацій, проводиться позаплановий інструктаж з безпеки життєдіяльності. Позаплановий інструктаж також проводиться на робочому місці при введенні в дію нових нормативно-правових актів з питань безпеки життєдіяльності, зміні умов виконання навчальних завдань, у разі скоєння нещасних випадків тощо.
Запис про проведення позапланового інструктажу з безпеки життєдіяльності здійснюється в спеціальному журналі реєстрації інструктажів.
Цільовий інструктаж з безпеки життєдіяльності з учнями проводиться у разі організації позанавчальних, позашкільних заходів (олімпіад, турнірів з предмета тощо), при ліквідації аварії, надзвичайної ситуації тощо.
Реєстрація проведення цільового інструктажу з безпеки життєдіяльності здійснюється у спеціальному журналі реєстрації інструктажів.

2. Структура уроку з курсу «Сходинки до інформатики» в 2 класі
 Структура уроку відрізняється від традиційних уроків у початковій школі.
Перша частина - теоретична. Проводиться у формі бесіди, гри, обговорення ситуацій.
Друга частина - це ознайомлення з новою комп'ютерною програмою, її демонстрація, робота учнів за комп'ютерами.
Третя частина уроку - це цікавинки, завдання з логічним навантаженням, для розвитку пам'яті, кмітливості, ерудиції».

3. Особливість використання комп'ютерних технологій і програм
Особливістю використання комп'ютерних технологій і програм на уроках у початковій школі є те, що за монітором дитина повинна перебувати не більше 15 хвилин. Тому учитель на уроці роботу з комп'ютером повинен поєднувати з іншими формами діяльності, які пов'язані з тематикою уроку . Вчитель повинен пам'ятати про обов'язкове виконання релаксаційних вправ (рухливі ігри , гімнастика, фізкультхвилинки).

Щоб усі учні на уроці попрацювали за комп'ютером, потрібно працювати у формі черги. Коли перша група працює на комп'ютерах, друга виконує завдання з підручника або з картки. У міру того, як перші будуть закінчувати, інші будуть займати їхні місця. Така форма організації дозволяє виробляти в дітей швидкість мислення, уміння швидко орієнтуватись у потоці інформації, що так необхідно у сьогоднішньому житті.
Інформаційно-методичний лист
Відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти у 2013/2014 навчальному році другокласники розпочинають вивчати новий навчальний предмет «Сходинки до інформатики».

Методичні рекомендації 
Під час вивчення теми «Основні складові комп’ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером» у 2-му класі незамінними можуть бути тренажери миші та клавіатурний тренажер. 

Немає коментарів:

Дописати коментар