вівторок, 30 вересня 2014 р.

Поняття про символи та їх кодування. (Презентація)

Урок 5
Тема. Поняття про символи та їх кодування. ( Презентація)
Мета. Розширити знання учнів про символи; сформувати уявлення про спо­соби кодування та декодування символів та повідомлень на різних прикладах ; розвивати логічне мислення, увагу; формувати вміння знаходити нові способи кодів, узагальнювати, робити висновки; виховувати самостійність, відповідальність, вміння працювати в парах.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
    
Обладнання: комп’ютери, підручники, мультимедійна презента­ція.
Програмне забезпечення:  «Скарбниця знань».
План уроку
І Організаційний момент
ІІ Актуалізація опорних знань.
- Які види повідомлень ви знаєте?
- Які носії повідомлень вам відомі?
- Від чого залежить  вибір носія повідомлення? (Від швидкості доступу до повідомлення та надійності зберігання)
- Як називають збережені повідомлення на носії?
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
 --Які передати повідомлення людям, які розмовляють різними мовами? глухонімим? сліпим? іт.д.
- Що вам відомо шрифт Брайля? 
- А чи чули ви про Азбуку Морзе??
IV. Засвоєння нових знань.
Учням пропонується розгадати ребус, розшифрувати повідомлення та відгадати загадку.
1.     "Високо стоїть, одне око має, всюди заглядає" (сонце).
2.     Розшифруйте повідомлення   

Я    

                       
3.


                         

                                                                                                                                                                                             Відповідь: диск
 1. Поняття про шрифт Брайля. 

2. Азбука Морзе.
Кодування повідомлень (ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТУТ)
       
 
1.                Способи кодування інформації
·        за допомогою букв;
·        цифр;
·        малюнків;
·        звуків;
·        жестів і міміки.


- Як ви думаєте, а наш український алфавіт можна назвати кодом? а англійський?
3. Кодування і декодування повідомлень.(Закодувати слово Україна українською і англійською мовами) 
- Що треба знати, щоб розкодувати повідомлення?
4. Робота з підручником §  5 (робота з таблицею на с. 27.)
3.                Робота з зошитом
Наведення прикладів зашифрованої інформації (учня по можливості розшифровують наведений учителем приклад):
1.                Загадки.
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може  він листа прийняти,
З другом  швидко нас зв’язати,
Він  багато  чого може
І  завжди нам допоможе!
                              (комп’ютер)

2.     Прислів'я.
3.     Ребуси.
4.     Кросворди.
5.     Терміни з інформатики.
6.     Знаки.
7.     Міміка і жести.
5. Практична робота з ПК. Програма " Сходинки" 
1. Повторення правил техніки безпеки
 Гра «Правильно - неправильно!»
Учитель розповідає правила гри: зачитуються віршовані рядки, які обов'язково відповідають або не відповідають якомусь правилу поведінки в комп'ютерному класі.
В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили...(ні)
Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! (так)
За улюблений комп'ютер падаєм, мов спілі фрукти...(ні)
А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду! (так)
Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько! (ні)
Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п'ятдесят! (так)
Голова болить моя, Потерплю годину я! (ні)
Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! (так)
Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...(ні)
В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки! (так)
     Сходинка «Слово в лабиринті»














V. Підсумок уроку.
  • Чи сподобався вам сьогоднішній урок?\
  • Що саме вам сподобалося на уроці?
  • Що нового ви дізналися на  уроці?
  •  Що таке кодування повідомлення?
  •  Наведіть приклади кодування.
  •  Якими способами можна кодувати повідомлення?






Немає коментарів:

Дописати коментар