Урок 5
Тема. Поняття про символи та їх кодування. ( Презентація)
Тема. Поняття про символи та їх кодування. ( Презентація)
Мета. Розширити знання учнів про символи; сформувати уявлення про способи кодування та декодування символів та повідомлень на різних прикладах ; розвивати логічне мислення, увагу; формувати вміння знаходити нові способи кодів, узагальнювати, робити висновки; виховувати самостійність, відповідальність, вміння працювати в парах.
Обладнання: комп’ютери, підручники, мультимедійна презентація.
Програмне забезпечення: «Скарбниця знань».
План уроку
І Організаційний момент
ІІ Актуалізація опорних знань.
- Які види повідомлень ви знаєте?
- Які носії повідомлень вам відомі?
- Від чого залежить вибір носія повідомлення? (Від швидкості доступу до повідомлення та надійності зберігання)
- Як називають збережені повідомлення на носії?
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
--Які передати повідомлення людям, які розмовляють різними мовами? глухонімим? сліпим? іт.д.
- Що вам відомо шрифт Брайля?
- А чи чули ви про Азбуку Морзе??
IV. Засвоєння нових знань.
IV. Засвоєння нових знань.
Учням пропонується
розгадати ребус, розшифрувати повідомлення та відгадати загадку.
1.
"Високо
стоїть, одне око має, всюди заглядає" (сонце).
2.
Розшифруйте
повідомлення
Я
3.
Відповідь: диск
1. Поняття про шрифт Брайля.
2. Азбука Морзе.
Кодування повідомлень (ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТУТ)
1.
Способи кодування інформації
·
за
допомогою букв;
·
цифр;
·
малюнків;
·
звуків;
·
жестів
і міміки.
- Як ви думаєте, а наш український алфавіт можна назвати кодом? а англійський?
3. Кодування і декодування повідомлень.(Закодувати слово Україна українською і англійською мовами)
- Що треба знати, щоб розкодувати повідомлення?
4. Робота з підручником § 5 (робота з таблицею на с. 27.)
3. Робота з зошитом
Наведення прикладів зашифрованої інформації (учня по можливості розшифровують наведений учителем приклад):
1. Загадки.
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе!
(комп’ютер)
2. Прислів'я.
3. Ребуси.
4. Кросворди.
5. Терміни з інформатики.
6. Знаки.
7. Міміка і жести.
5. Практична робота з ПК. Програма " Сходинки"
1.
Повторення правил техніки безпеки
Гра «Правильно -
неправильно!»
Учитель розповідає правила
гри: зачитуються віршовані рядки, які обов'язково відповідають або не
відповідають якомусь правилу поведінки в комп'ютерному класі.
В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо
щосили...(ні)
Витри старанно взуття, нам
не потрібне сміття! (так)
За улюблений
комп'ютер падаєм, мов спілі фрукти...(ні)
А щоб сісти нам за парту, вчитель
нам дає команду! (так)
Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько! (ні)
Від екрана ти відсядь... Сантиметрів
п'ятдесят! (так)
Голова болить моя, Потерплю
годину я! (ні)
Я дротів
не зачіпаю, правило це добре знаю! (так)
Як відчую щось горіле, промовчу
я всім на диво...(ні)
В електронний клас науки сміло входь! Лиш
вимий руки! (так)
Сходинка
«Слово в лабиринті»
V. Підсумок уроку.
- Чи сподобався вам сьогоднішній урок?\
- Що саме вам сподобалося на уроці?
- Що нового ви дізналися на уроці?
- Що таке кодування повідомлення?
- Наведіть приклади кодування.
- Якими способами можна кодувати повідомлення?
Немає коментарів:
Дописати коментар