Урок 1
Тема. Команда як спонукальне речення. Команди виконавцю.
Мета.Формувати в учнів розуміння того, що команда- це речення, яке спонукає до дії того, хто виконує цю команду( виконавець). Вчити учнів розрізняти розповідні речення, що не є командою на відміну від спонукальних речень.. Наводити приклади команд для своїх товаришів. Вчити учнів виконувати команди за зразком. Розвивати в учнів мислення, увагу, пам'ять. Виховувати культуру поведінки на уроці.
Обладнання: таблиця, презентація, уривок з мультфільму"Уроки обережності тітоньки Сови", програма "Навантажувач"
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Поміркуйте: Учні прийшли в кабінет інформатики на урок. Двоє хлопчиків наввипередки побігли до комп'ютера за столом і перший швидко натиснув кнопку POWER, а другий тим часом клацав всіма пальцями по клавіатурі.
Чи правильно повів себе І учень? Чому?
Чи правильною була поведінка другого учня? Чому?
Чи є серед вас такі діти?
Розминка.
Відгадайте загадки:
•
Хата мого батька, а я йому не син, хто я? (Донька)
•
Хто завжди правду каже? (Дзеркало)
•
Хто поруч іде, а сліду не лишає? (Тінь)
ІI. Актуалізація знань. Уроки обережності тітоньки Сови
Уявіть, що ми на уроці фізкультури:
Станьте струнко! Руки в боки!
Пострибайте, як сороки.
Як сороки бім-бом;
Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!
А тепер, мов жабенята,
Ще вприсядки пострибайте:
Ква-ква-ква! Ще раз: ква-ква! –
Щоб спочила голова.
•
Що я вам подавала?
(Команди).
•
Де ще використовують
команди?
IІІ. Вивчення
нового матеріалу.
1. Вступна
бесіда.
Якось зібрались кілька
чоловік. Один був художником, другий – композитором, третій – письменником. Їм
дали команду зобразити ведмежа. Кожен з них зробив це по-своєму. Що у них вийшло?
Як виконав цю команду художник? Композитор? Письменник? Чим користувався кожен
з них? (Фарбами, звуками, словами).
•
А як би це зробив артист? Покажітъ.
•
А лікар? А які команди може виконати лікар?
•
Чи вci команди може виконати виконавець?
Сьогодні ми про це
дізнаємось. Тема уроку "Команди виконавцю".
2. Робота з підручником, ст. 60.
Розгорніть підручник на
ст.60.
• Чому собака не виконує команду Данилка?
- Чому собака виконав команду Комп'юшка?
- Для чого потрібні речення розповідні? питальні? спонукальні?
3. Фізкультхвилинка.
-
Ви вci – виконавці. Виконуйте мої команди. (Зарядка для очей, рук і ніг. Даю кілька вправ, які діти не зможуть виконати).
- Сьогодні ми з вами будемо працювати з комп’ютерною програмою «Навантажувач». Вмикайте комп’ютер. На робочу столі знаходьте ярлик «Сходинки до інформатики», потім виконавець «Навантажувач».
- Так як тема нашого уроку «Команди виконавцям» то ми з вами будемо давати команди роботу, аби він вірно навантажував контейнери на корабель. Контейнери можна розміщувати на передній частині корабля – на носі, та на задній – на кормі. Але розміщувати потрібно так, аби вага контейнерів дорівнювала одна одній в різних частинах корабля. Ваша задача уважно дати команди роботу, аби навантажити і відправити у море корабель з контейнерами.
- Перед вами контейнери, розмістіть їх на кораблі, користуючись мишею та командами, які знаходяться внизу екрану.
-Давайте разом їх прочитаємо. (опустити, підняти, захопити, відпустити, вправо на декілька кроків та вліво).
- Спробуємо разом навантажити один корабель. По – перше потрібно зробити один крок вправо, аби тримач знаходився над контейнером. Потім даємо команди: опустити, захопити, підняти, вправо на декілька кроків ( на ніс або на корму корабля), опустити, відпустити.
- Далі продовжуйте самі. Коли буде вірно дано команди навантажувачу, буде мигати трос, яким прив’язано корабель, натисніть на нього и ваш корабель відправиться у море.
Релаксація.
У середньому темпі
зробити 3-4 кругові рухи очима праворуч, а потім ліворуч. Послабивши
м'язи очей, подивитись вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.
ІV. Узагальнення
вивченого матеріалу. Підсумок.
•
Що нового ви дізнались з
уроку?
•
Де використовують
команди?
Хто не може виконати жодної команди? ( квітка, парта, олівець,...)
V. Домашнє завдання.
Завдання в зошиті
Урок 3
Тема. Виконавці алгоритму.
Мета. Ознайомити учнів з поняттям" виконавець алгоритму" яким може бути людина, група людей, тварина, комп'ютер, робот.Формувати уміння складати алгоритми. Виконання алгоритму виконавцем приведе до очікуваного результату. Працювати над створенням математичних алгоритмів. Розвивати пам'ять, увагу, алгоритмічне мислення дітей. Виховувати любов до предмета.
Обладнання. Ребуси, уривок з мультфільму " Вовка в тридев'ятому царстві", програма "Навантажувач", Скарбниця знань"Алгоритми"
План уроку
І. Організаційний момент.
Встаньте, діти. Підтягніться,
Одне одному всміхніться.
На урок старання не забудьте взяти.
Сядьте рівненько. Починаєм працювати
ІІ. Актуалізація опорних знань.
2. Виправ помилку.
Виконання домашнього завдання
1. Дістань щоденник.
2. Сядь за стіл.
3. Дістань зошит і книжку.
4. Прочитай завдання в щоденнику.
5.Виконай вправи.
6. Склади портфель.
-Як називаються речення, які ми читали? ( Спонукальні)
- Що утворюють ці 6 речень? (Алгоритм)
-Хто може виконати такий алгоритм?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Бесіда після перегляду мультика.
ІV. Формування умінь та навичок. Закріплення вивченого.
1 Робота з підручником. ст.66
Читання в особах.
Бесіда.
Хто може бути виконавцем алгоритму? Наведіть приклад.
Чи завжди виконавець може виконати алгоритм?
Де можна зустріти виконавців алгоритмів?
Виконавці часто зустрічаються в казках
В одній з них Іван-Царевич говорить хатинці-на-курячих-ніжках: "Хатинка, хатинка! Встань до лісу задом, до мене передом! ". Хатинка розуміє і виконує точно задані команди, тобто є виконавцем.
У "Казці про Івана-царевича, Жар-птицю та про Сірого вовка" головний герой є виконавцем наступного алгоритму :
«Направо підеш - коня втратиш, себе спасеш; наліво підеш - себе втратиш, коня врятуєш; прямо підеш - і себе і коня втратиш ».
1. Робота в зошитах
2. Практична робота з комп'ютерною програмою "Садівник", "Навантажувач"
3. Релаксація. Гімнастика для очей. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1—4. Потім перенести погляд удалечінь на рахунок 1—6. Повторити 4-5 разів.
V. Підсумок уроку.
Кого б ви хотіли похвалити на уроці?
За що ?
Хто сам себе хоче похвалити ?
Отже, виконавцем алгоритму може бути людина, група людей, тварина, технічні пристрої, робот, комп’ютер Виконання домашнього завдання
1. Дістань щоденник.
2. Сядь за стіл.
3. Дістань зошит і книжку.
4. Прочитай завдання в щоденнику.
5.Виконай вправи.
6. Склади портфель.
-Як називаються речення, які ми читали? ( Спонукальні)
- Що утворюють ці 6 речень? (Алгоритм)
-Хто може виконати такий алгоритм?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
А зараз ми подивимось мульфільм
1.Бесіда після перегляду мультика.
ІV. Формування умінь та навичок. Закріплення вивченого.
1 Робота з підручником. ст.66
Читання в особах.
Бесіда.
Хто може бути виконавцем алгоритму? Наведіть приклад.
Чи завжди виконавець може виконати алгоритм?
Де можна зустріти виконавців алгоритмів?
Виконавці часто зустрічаються в казках
В одній з них Іван-Царевич говорить хатинці-на-курячих-ніжках: "Хатинка, хатинка! Встань до лісу задом, до мене передом! ". Хатинка розуміє і виконує точно задані команди, тобто є виконавцем.
У "Казці про Івана-царевича, Жар-птицю та про Сірого вовка" головний герой є виконавцем наступного алгоритму :
«Направо підеш - коня втратиш, себе спасеш; наліво підеш - себе втратиш, коня врятуєш; прямо підеш - і себе і коня втратиш ».
1. Робота в зошитах
2. Практична робота з комп'ютерною програмою "Садівник", "Навантажувач"
3. Релаксація. Гімнастика для очей. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1—4. Потім перенести погляд удалечінь на рахунок 1—6. Повторити 4-5 разів.
V. Підсумок уроку.
Кого б ви хотіли похвалити на уроці?
За що ?
Хто сам себе хоче похвалити ?
Немає коментарів:
Дописати коментар