четвер, 18 вересня 2014 р.

Способи подання повідомлень

         Урок 3
Тема: Способи подання повідомлень
Мета уроку: розширити знання учнів про способи передавання повідомлень; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, словниковий запас, зв’язне мовлення       виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співроз­мовника, поважати думку інших.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники,  карт­ки з предметними рисунками.
Програмне забезпечення: Gcompris, текстовий редактор Блокнот або графічний редактор Paint
                                               Хід уроку
■.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
1.                  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Бісіда з елементами гри:
-         Яких казкових героїв ви знаєте?
-         Який казковий герой був із дерева?
-         А чим він відрізняється від нас?
-         Зараз напишемо носом деякі букви:П О В І Д О М Л Е Н Н Я
-         Яке слово отримали?
-         То про що ми будемо сьогодні дізнаватись на уроці ви вже догадались.
        -         Данилко та Комп’юшко запрошують нас зустріти інопланетян. Ви готові?
-         А як ви будете їх зустрічати? Спочатку привітаємо їх на нашій Землі)
-         А як ви будете з ними вітатись?
-          Отже:
Людина сприймає інформацію(повідомлення) за допомогою своїх органів чуття.
Візуальне сприйняття інформації – це текстова інформація, числова інформація та графічна інформація. Давайте наведемо з Вами приклади…..
Звукове сприйняття інформації – це мова, музична композиція, сигнали. Давайте наведемо з Вами приклади…..
Тактильна інформація  - за допомогою дотику. Давайте наведемо з Вами приклади…..
Нюхова інформація – за допомогою носа. Давайте наведемо з Вами приклади…..
Смакова інформація – за допомогою смаку(язик). Давайте наведемо з Вами приклади…..
Одну і ту ж інформацію можна передавати різними мовами, усно та письмово або у вигляді малюнку. Сприйматися інформація (повідомлення) може також по різному. Наприклад, кивок голови згори вниз у нас означає слово «Так», а у Болгарії слово «Ні». Або слово «коса» також має три значення коса дівчини, коса на річці та коса для скосу трави. Таким чином інформація залежить від того, як трактується повідомлення і за допомогою чого воно передається.
1.                  ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
Робота з підручником: § 3.
Бесіда
—           Що незвичайне зображено на рисунку
—           Як люди намагаються привітати інопланетних гостей?
—           Якими способами вони це роблять?
—           Які ще способи передавання повідомлення ви могли б запропонувати? Доповнення відповідей учнів за схемою на с. 16.
Гра «Розшифруй повідомлення»
Пояснити, у який спосіб передається повідомлення.
1)          Про що «говорять» тварини:
·                     кішка муркоче;
·                     собака гарчить;
·                     собака крутить хвостом;
·                     заєць тікає;
·                     ластівки низько літають над землею.
Що повідомляє нам кожен сигнал світлофора?
Робота над загадками
Один учень отримує картку із зображенням предмета так, щоб решта учнів не бачили її. Він намагається описати предмет (словами, жестами, символічними рисунками тощо) так, щоб інші відгадали його.
1.                  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
1.                  ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
Гра «Загубилася дитина»
Учитель описує зовнішній вигляд одного з учнів класу, не називаючи його імені. Учні повинні впізнати свого однокласника та назвати його.
—           У який спосіб отримували інформацію?
—           У який іще спосіб можна було передати її?
Робота за комп’ютерами.
1)                Інструктаж учителя.   Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
—           Та перш ніж ви сядете за комп’ютери, пограємо з нашими друзями Данилком та Комп’юшком. Я називатиму повідомлення: якщо вони прав­диві, ви підніматимете великий палець угору, а якщо ні — опускатимете вниз (за матеріалом с. 17 підручника + правила поведінки в комп’ютерному кабінеті).

 2) Ознайомлення з програмою : Gcompris

3)                Практична робота за комп’ютерами.
4)                Вправи для очей.
«Напишіть» очима слова: ПОВІДОМЛЕННЯ
ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Бесіда
—           Які способи передавання повідомлення запам’ятали?
—           Чи всі способи можна використати у будь-якій ситуації?
—           Який спосіб передавання повідомлень для вас найлегший?  
             ПІДСУМОК УРОКУ
—           Яку інформацію я передаю вам зараз? (Учитель дзвонить дзвоником.)
—           У який спосіб?
—           Передайте цю ж інформацію в інший спосіб.



Немає коментарів:

Дописати коментар